Reklamace
Reklamační řád
internetového obchodu
obchodní společnosti PAH, s.r.o.
Článek 1
Všeobecná ustanovení
Tento reklamační řád je vydán v souladu se zákonem č.j. č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění (dále jen „Občanský zákoník“), zákonem č.j. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele v platném znění a zákona č.j. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory v platném znění 22/2004 Sb. o elektronickém obchodu v platném znění, zákona č.j. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů v platném znění ao změně zákona Slovenské národní rady č.j. 372/1990 Sb. o přestupcích v platném znění (dále jen „Zákony o ochraně spotřebitele“). Reklamační řád je v souladu s § 18 ods. 1 Zákona o ochraně spotřebitele umístěn na viditelném místě v sídle společnosti, na internetových stránkách společnosti a je dostupný pro kupujícího.
Prodávajícím je společnost PAH s.r.o. se sídlem Textilní 4, 040 01 Košice, Slovenská republika, IČ: 36 602 124, DIČ: 2022114402, DIČ: SK2022114402, obchodní společnost zapsaná v Obchodním rejstříku Městského soudu Košice, odd. sro, vl.17567/V, adresa provozu: Instrument, Textilní 4, 040 12 Košice (dále jen „Prodávající"). Reklamační řád upravuje práva a povinnosti Kupujícího při uplatňování práv z vad zboží ve smyslu uzavřené kupní smlouvy na dálku s Prodávajícím prostřednictvím internetového obchodu.
Kupujícím je:
1. spotřebitel (osoba, která nakupuje zboží pro osobní potřebu nebo pro potřebu příslušníků své domácnosti) a
2. fyzická a/nebo právnická osoba – podnikatel, který s prodávajícím uzavřel smlouvu o koupi zboží.
Fyzické a právnické osoby – podnikatelé berou na vědomí, že podmínky záruky (zejména záruční doba) mohou být odlišné od podmínek záruky pro spotřebitele a vztahy mezi Prodávajícím a Kupujícím – podnikatelem jsou upraveny Obchodním zákoníkem.
Orgánem dozoru je Slovenská obchodní inspekce (SOI), Inspektorát SOI pro Košický kraj Vrátna 3, P.O.BOX A-35, 040 65 Košice
Tento reklamační řád se nevztahuje na nákup zboží podnikateli, kteří kupují zboží v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
Článek 2
Práva a povinnosti smluvních stran
1. Prodávající odpovídá za to, že zboží má při prodeji stanovenou jakost, množství, míru a hmotnost. Zboží musí být bez vad a musí odpovídat platným technickým normám.
2. Kupující má právo nepřevzít doručené zboží od dopravce pokud je doručeno zboží jiného typu nebo v případech doručení zboží, které je v rozporu s uzavřenou kupní smlouvou (jiného nebo poškozeného zboží) nebo doručení zboží v poškozeném obalu nebo při doručení zboží bez příslušných dokladů.
3. Pokud dojde k doručení poškozeného zboží nebo zboží v rozporu s kupní smlouvou kupujícímu, má kupující právo na to, aby mu Prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu doručil zboží v souladu s dohodnutými podmínkami ve smlouvě, a to buď výměnou zboží nebo jeho opravou . Není-li takový postup možný, má právo kupující požadovat slevu z kupní ceny nebo od smlouvy odstoupit za podmínek uvedených níže.
Článek 3
Lhůta pro uplatnění reklamace
1. Záruční doba na veškeré zboží je 24 měsíců, pokud Prodávající neposkytne delší záruční dobu. Delší záruční doba je obvykle vyznačena v záručním listu přiloženém ke zboží. U použitého zboží je záruční doba 12 měsíců. Záruční doba se počítá ode dne převzetí zboží spotřebitelem.
2. Práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží, pro kterou platí záruční doba zaniknou, nebudou-li uplatněna v záruční době.
3. Reklamace včetně odstranění vady musí být provedena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne reklamace. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
4. Doba od uplatnění reklamace až do doby, kdy kupující po skončení opravy bylo povinen zboží převzít, se do záruční doby nepočítá, byla-li reklamace oprávněná a uznána. Dojde-li k výměně zboží, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží.
Článek 4
Poučení o odpovědnosti prodávajícího za vady zboží
1. Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit závadnou věc za nezávadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.
2. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Stejná práva přísluší k upujícímu, jde-li sice o odstranitelné vady, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Jde-li o jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.
3. Prodávající poučil kupujícího o jeho právech, která mu vyplývají z ust. § 622 občanského zákoníku a právech, které mu vyplývají z ust. § 623 Občanského zákoníku tak, že umístil tento Reklamační řád na příslušné podstránce elektronického obchodu Prodávajícího a kupující měl možnost si jej přečíst v době před odesláním objednávky.
Článek 6
Právo kupujícího na uplatnění reklamace
1. Záruční doba na zboží začíná běžet od data jeho doručení a převzetí zboží kupujícím.
2. Reklamaci může kupující uplatnit u Prodávajícího osobně nebo písemně, zasláním reklamace spolu se zbožím poštou/kurýrem a to na adresu: PAH s.r.o. Textilní 4, Košice, 04001. Kupující je povinen důvěryhodným způsobem doložit, že zboží bylo zakoupeno od Prodávajícího. Důvěryhodným dokladem je originál dokladu (faktury) o zakoupení výrobku a/nebo řádně vyplněný záruční list (pokud byl vystaven).
3. Při uplatnění reklamace obdrží kupující kopii reklamačního protokolu, kterým je povinen prokázat se při vyřízení reklamace. Je-li reklamace uplatněna prostřednictvím prostředků dálkové komunikace, Prodávající je povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit kupujícímu ihned; není-li možné potvrzení doručit ihned, musí se doručit bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace se nemusí doručovat, pokud kupující má možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.
4. Reklamace nebude uznána v případě:
- vznikla-li vada nebo poškození zboží prokazatelně nesprávným používáním zboží (např. používáním v rozporu s návodem k použití, nesprávnou montáží, neodbornou montáží nebo jiným nesprávným používáním kupujícím nebo jiné osoby,
- prokazatelných neoprávněných zásahů do zboží,
- má-li předložený záruční list zřejmé známky neoprávněně provedených změn údajů nebo je-li na zboží odlišné výrobní číslo od toho, které je uvedeno v záručním listu,
- pokud vada vznikla běžným opotřebením
- u spotřebního zboží se stanovenou lhůtou použití podle zvláštních právních předpisů, pokud je taková reklamace uplatňována po uplynutí této lhůty
- při živelných katastrofách
5. Pokud kupující uplatnil reklamaci zboží během prvních 12 měsíců od koupě, může Prodávající odmítnout reklamaci pouze na základě odborného posouzení na náklady Prodávajícího. Pokud kupující reklamaci výrobku uplatnil po 12 měsících od koupě a prodávající ji zamítl, osoba, která reklamaci vybavila, je povinna v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může spotřebitel zaslat výrobek k odbornému posouzení. Pokud kupující odborným posouzením prokáže odpovědnost prodávajícího za vadu, může reklamaci uplatnit znovu; během provádění odborného posouzení záruční doba neběží. Znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.
Článek 7
Práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží
1. V případě, že se v průběhu záruční doby vyskytnou vady, pro které nemůže být zakoupené zboží řádně používáno nebo může být používáno jen omezeně, a lze tyto vady odstranit, má kupující právo na jejich bezplatné odstranění.
2. V případě vady, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby mohlo být zboží řádně používáno jako zboží bez vady, má kupující právo na výměnu zboží nebo má právo od kupní smlouvy odstoupit. Stejná práva má kupující i v případě, jde-li sice o odstranitelné vady, zboží však nemůže být řádně užíváno z důvodu opětovného vyskytnutí vad (alespoň dvakrát se opakující vady) nebo z důvodu většího počtu vad (alespoň dvou současně se vyskytujících se vad) na zakoupeném zboží.
3. V případě neodstranitelné vady zboží, která nebrání řádnému užívání zboží, má kupující nárok na slevu z kupní ceny.
4. Má-li zboží prodávané za nižší cenu nebo použité zboží vadu, za kterou prodávající odpovídá, má kupující místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu.
5. V případě prodeje použitého zboží Prodávající neodpovídá za vady vzniklé jejich použitím nebo opotřebením. U zboží prodávaného za nižší cenu Prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla sjednána nižší kupní cena.
6. Vada, která vznikla neodbornou montáží nebo jiným neodborným uvedením zboží do provozu, je považována za vadu věci, pokud tato montáž nebo uvedení do provozu byly:
- dohodnuto v kupní smlouvě a provedeno Prodávajícím nebo jinou osobou na odpovědnost Prodávajícího,
- nebo provedená kupujícím a vada vznikla z důvodu nesprávných pokynů uvedených v návodu k montáži nebo uvedení zboží do provozu.
7. Pokud Prodávající nabízí při koupi zboží kupujícímu k prodanému zboží bezplatně další zboží jako dar, je na kupujícím, zda nabízené zboží jako dar přijme nebo odmítne. Tento dar však není prodaným zbožím, a proto Prodávající neodpovídá z a jeho případné vady. V případě, že Prodávající o případných vadách daru ví, je povinen na tyto vady kupujícího při nabídce daru upozornit.
8. Prodávající je povinen o vyřízení reklamace vydat písemný doklad nejpozději do 30 dnů od data uplatnění reklamace.
9. Prodávající je povinen na požádání orgánu dozoru prokázat kopii potvrzení o přijetí reklamace, důvody, pro které nelze rozhodnout o způsobu vyřízení reklamace ihned a pro které nelze reklamaci vyřídit ihned po určení způsobu vyřízení reklamace, zaslání nebo výsledky odborného posouzení a kopii dokladu o vyřízení reklamace.
Článek 8
Součinnost kupujícího
Kupující je povinen poskytnout Prodávajícímu bezodkladně jakoukoli součinnost k ověření existence reklamované vady ak jejímu odstranění (včetně odpovídajícího potřebného vyzkoušení nebo demontáže zboží). Kupující je také povinen dodat zboží při uplatnění reklamace čisté v řádném obalu v souladu s hygienickými předpisy nebo obecnými hygienickými zásadami včetně všech jeho součástí a příslušenství, umožňujících takové ověření a odstranění vady.
Článek 9
Převzetí zboží ze záruční opravy
Kupující si je povinen převzít zboží ze záruční opravy nejpozději do jednoho měsíce od uplynutí doby, kdy záruční oprava měla být provedena a byla-li provedena později, do jednoho měsíce od vyrozumění o jejím provedení.
Článek 10
Alternativní řešení sporů
a) Alternativní řešení sporů může využít pouze spotřebitel (fyzická osoba), která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a Prodávajícím, jehož hodnota přesahuje 20 eur, vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy uzavřené na dálku.
b) Subjekt alternativního řešení sporů podle §3 zákona 391/2015 Z.z. O alternativním způsobu řešení spotřebitelských sporů v platném znění může od stran za zahájení řešení sporu požadovat úhradu poplatku do výše 5 eur s DPH. Návrh lze podat způsobem určeným podle § 12 Zákona čj. 391/2015 Z.z O alternativním způsobu řešení spotřebitelských sporů v platném znění.
c) Subjektem alternativního řešení sporů je Slovenská obchodní inspekce, Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27, resp. jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství České republiky (seznam je dostupný na stránce www.mhsr.sk).
Kupující je oprávněn si vybrat subjekt alternativního řešení spotřebitelských sporů na který se obrátí. Kupující jsou oprávněni použít platformu řešení sporů online (dále jen jako „RSO“) k řešení svých sporů v jazyce, kteří si zvolí. Kupující může k alternativnímu řešení svého sporu využít platformu RSO, která je dostupná na webové stránce http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Kupující při předkládání podání platformě RSO vyplní elektronický formulář stížnosti. Informace, které předloží, musí být dostatečné k určení příslušného subjektu alternativního řešení sporů online. Kupující může přiložit dokumenty na podporu své stížnosti. Kupující má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení sporů se obrátí, přičemž možnost obrátit se na soud tím není dotčena.
Tento reklamační řád je platný od 21. 9. 2021
PAH s.r.o.
Instrument